V tomto článku ukážu, jak se můžete připojit k oblíbené službě, která měří výkonnost webu, Google Analytics přes Power BI. Služba má sice své webové rozhraní s vizualizacemi, ale může se stát, že chceme data před vizualizací upravit nebo si vytvořit své vlastní pohledy.
Připojení Google analytics přes Power BI
První variantou, jak pracovat s daty je připojit se přímo z cloudové služby k účtu Google analytics pomocí autentifikačního protokolu oAuth2. Připojíme se tak ke Google API, která nám data pošle.
Potřebujeme k tomu:
- Power BI účet (free)
- Účet u google analytics s historii dat, která můžeme analyzovat
Postup:
- Připojíme se k Power BI účtu
- Zvolíme “Získat data”
- Služby
- Vybereme Google analytics
- Přihlásíme se pomocí protokolu OAuth2
- Podíváme se na předvytvořený dashboard a vytváříme vlastní grafy
Tato možnost je rozhodně nejjednodušší. Důvodem je to, že pokud se takto připojíte rozvnou z cloudového power bi, tak se Vám rovnou vyrobí základní Google analytics dashboard, což v případě druhé možnosti (viz. dále) neplatí, ale máte výměnou za to větší variabilitu. Užitečné informace ke konektoru Google analytics naleznete na webu powerbi.com
Připojení ke Google Analytics přes Power BI desktop
Druhou možností jak analyzovat data z Google analytics je připojení přes aplikaci Power BI desktop. Link ke stažení zde
Postup:
- Nainstalujeme a spustím aplikaci power BI desktop
- Získat data (nebo Get data v případě anglické varianty)
- Zvolíme Google Analytics source
- Vybereme dimenze a metriky, které nás zajímají
- Vytvoříme vizualizace
Nevýhody připojení k Google Analytics API
Existuje celá řada omezení, např. maximální počet sessions, hits, atd. Nejvýznamější omezení co se týče architektury reportingu jsou tato:
- U webových stránek, kde je větší traffic, může dojít k tomu, že google analytics API začne data samplovat. V takovém případě je jedinou cestou zkrácení sledovaného období nebo stahování dat do datového skladu na denní bázi a následně reportování přes Power BI případně jinak.
- Omezení počtu dimenzí (7) a metrik (10), které lze zvolit v rámci 1 požadavku, takže je potřeba si vše dopředu promyslet. Toto omezení dokáže poměrně dost zesložitit architekturu reportování (je potřeba udělat více views)